August 2, 2010

sudah jatuh ditimpa GIANT!!!

olla!
fuh,past two days were a bad days for me.but it was an interesting days too!confuse right.. :D.
ok,we start with jumaat malam.that day,macam biasa,geng rempit(sbb bawak motor ok,bkn sbb MEREMPIT!saja nak bagi wow!haha)kami keluar g beli barang-barang because the next day kami nak pergi BBQ kat gunung pulai.gunung tu..!nyum3. actually,kami keluar since petang lepas habis lab and lepas solat asar semua.these were the lists of what we did--->

  • isi minyak.yes!petronas!
  • kedai runcit sebelah kedai Pak Ali(xingat nama kedai).beli arang,penyepit,tisu n etc..
  • jaya jusco taman U!az beli camera~waa~nikon n dapat cute tripod.ehehe.comey2.like2.solat maghrib kat situ.da malam ya maksudnya
  • makan dekat tungku impian.tqa pulang dulu,ada meeting SRC~
  • aku and bb nak ke giant,kiki and az nak ke pasar malam.kami ni sistematik.dah bahagikan kerja semua taw.acewah!

ok,dah on the way dah ni.out of the blue,aku rasa semacam ja dengan tayar motor ni masa nak belok.cuak2!apakah?lepas parking,CONFIRM tayar motor aku dah pancit!!wuaaa..!again!same place,same time.tp before ni kempis ja sebab xda angin.this time betul2 pancit.alang2 dah sampai giant,aku ajak bibie g beli barang2 dulu,nanti baru pergi kedai and settlekan semua ni.
sudah membeli,pukul berapa sekarang?5minit lagi pukul 10!kedai motor nak tutup dahla and maybe dah tutup pun.aku and bibie slow2 gerak pergi kedai motor.malu kot semua orang dok tengok2 bawah and tetiba pulak ada keta macam nak langgar kami.apa lagi,mesti la kami jerit!sebelah kedai makan time tu,semua orang bangun tengok..maluuu!!!!masalah lagi ni,kedai motor dah nak tutup....actually aku xtaw aku punya tyre motor tubeless or not.aku main hentam cakap ja yang motor aku ni tubeless time orang kedai yang nak tutup tu tanya.so,dia tak boleh tolong la sebab barang2 dalam kedai tu ha.dia suruh kami isi angin kat caltex.ber-ngok ngek lah kami ke sana.huhu.
macam biasala kami,masalah lagi.pam angin xmasuk.thean ada abang yang agak alim tolong.kebetulan sebab dia nak pam angin jugak.still xboleh.baik gila dia sebab sanggup pergi tengok if ada kedai yang still buka.tunggu dia jap kat situ tapi -ve answer.kedai dah tutup.nothing he can do.kami keep trying.few minutes later,ada dua lelaki handsome,hahak. tegur kami and suruh kami guna pam yang sebelah seban lagi senang.kami mestila malu2.haha.entah apa2.both of them macam nak tolong tapi kami macam layan x layan sebab segan,then keta tu g macam tu ja.huh.ingatkan nak tolong kami!tapi keta tu ada pusing balik tengok kami,unfortunately,acewah,dia xbehenti.dia ingat masalah kami dah settle kot.
after dah penat mengepam,kami duduk2 dulu,then pekerja kat caltex tu offer nak tolong,dia nak g hantar kami,tapi bibi kena naik dengan dia sebab motor aku tu dah xboleh bawak orang.metila bibie taknak.anyway,thanks abg.haha.dah habis pkir,last2 kami call tqa,so tqa datang ambik.time balik,aku bawak 25km/j ok!sgt slow.tqa and bibie cakap aku kat atas motor macam tengah buat goyang inul.haha,gilo.

alhamdulillah..kami dah selamat sampai..rehat2 cos besoknya nak pgi bbq lah!

next entry aku cita laen(yg lagi padat dan tepat.haha) bout kami punya hari kat gunung pulai sana.seharian(sabtu).

kami sewa keta pgi sana.yela,jauh kan,ramai pulak tu.aku awal2 dah booked nak keta abang yang kat ktho tu sebab aku macam ok if bawak keta dia.then,dia datang hantar cni(k9).tapi kami kena g hantar dia balik.ehehe.mcm pening.as usual la if sewa ni.minyak mesti xdak kan.so we heading to petrol station.SHELL. :(

isi rm10 ja.ok,da nak gerak dah ni.argghhhh!problem lagi.keta xley nak start.sabar fadila..bibie trus kol dat guy and xsampai 5minit dia sampai.dia memang dah on the way nak pergi somewhere.confirm,mmg keta ni ada masalah.tapi kami kena guna jugak cos dah xdak keta lain dah.biasala,hjg mnggu.he keep trying then boleh tapi kena pandai main minyak la.alamak.aku pemandu baru la.takot!kikie yg pro pun tawarkan diri nak tukar keta ngan aku,so aku xyah byak keta tu.yey!thanks kikie.

cerita hari sabtu dah selesai tapi motor aku still tersadai kat parking motor bawah ni ha.pas bangun pagi,kul11.30.haha.tdo lewat la.malam semalam keluar karoeke.xreti penat!bibie call pak saad.dalam pukul 1 pak saad sampai.dia tukar tiub and pam semua,siap!rm15.

siap-siap pulak nak pergi jalan-jalan kat padang kawad sebab ada jual2,nak g makan and nak hantar barang kat blok tiny.u know what??lepas aku naik,tayar tu still kempis!!pak saad..call him again.aku tinggal kat kolej,yang laen g hantar barang dulu.bila pak saad datang balik,dia cakap tube yg dia ganti tu pun bocor.so he decided tukat tayar aku tubeless.so,skrg,

FRONT TYRE : 220pa,tube

BACK TYRE : 225pa,tubeless.

eh,lupa pulak.few days before this incident,motor aku buat masalah jugak.xboleh nak unlock kunci.memang tension la time tu.nasib baik dak wawan datang tolong.makaseh..hope xjadi lagi.

ok,smpai sini dulu kisah masalah aku.huhu.be strong fadila.c0baan~

1 og0s 2010.

No comments: