November 14, 2011

the *not so sure* moment ♥

minggu lepas masa masih kat rumah paling best kat dunia*hehe*,aku ada melayan cerita hindustan kat tv2.tajuk anjana anjani if xsilap.berkaca la jugak mata ni sekejap sebab ada lebih kurang sama sikit2 kot dengan kisah aku.aceeewah ! haha.tetiba aku tertarik dengan dialog heroin dengan bestfriend dia.

situasi : si heroin pernah berjanji dengan si hero nak berjumpa 31st December at 12am .means sebelum new year sebab depa nak bunuh diri sama2 kat jambatan tempat depa nak jumpa tu.tapi,sebelum tarikh tu,depa sedar, so depa bagi peluang kat diri sendiri untuk hargai hidup dan xjadi nak bunuh diri. masing-masing ikut haluan sendiri.si hero sangat mencintai si heroin*sangat obvious* tapi sanggup berkorban untuk perempuan tu bahagia dengan lelaki yang dia anggap dia cinta. si heroin lambat sedar yang dia pun cinta si hero tu sangat2.

bestfriend : why dont you just go to the bridge?he might be there

heroin : xmungkin dia akan pergi kat bridge tu .i'm very sure.

bestfriend : just go.who knows.how do you know he wont be there.

heroin : because i am very2 sure.

bestfriend : what is the reason that you are very sure.

heroin : yes,i'm very sure.because.. *emm* OMG, i'm not sure!!!

*aku xpandai baut dialog la,tapi lebih kurang la kot :)*

tetiba heroin tu sedar yang dia sebenarnya xpasti dengan apa yang akan hero tu akan buat dan xpasti dengan apa yang akan berlaku.dia buat keputusan untuk pergi kat jambatan tu.n lastly,she met him.:)

the moral of the story is, xsalah mencuba kalau kita kurang pasti.kita xtahu mungkin sesuatu yang kita kurang pasti itu adalah yang terbaik untuk kita dan boleh membahagiakan kita.aceeehh :P
lebih kurang macam dalam exam kot.kalau xpasti,try la hentam kalau tahu nak hentam apa ;) *tetiba*

2 comments:

Izyan Balqis said...

try la hentam kalau tahu nak hentam apa

kalau tak tau nak hentam ape, jadi lagu mana lak cik iela?

iela_fadila alias said...

hihi..
tu yg kena mention kalau tau tu..hihi
kalau xtaw,biar kosong ja :P