January 25, 2011

:: semoga Allahyarham pak njang bahagia di sana ::

assalamualaikum

hari ni aku dapat berita yang memang aku xsangka.yang buat aku sedih,menangis,menyesal,macam2 la.
hari ni kelas aku pukul 8,ada kelas sejam untuk pagi,lepas tu ada gap 2 jam.
macam biasa,aku dengan yang lain mesti pergi makan dulu time gap.
pagi tadi aku memang gelak banyak,memang aku dah cakap,aku seronok sangat pagi tadi,mesti nanti aku sedih.pernah dengar kan orang cakap macam tu.tapi aku bukan nak kata tu penyebab tapi macam petanda la.
pukul 11 aku ada kelas process control,hari ni group aku kena present.tetiba kak aku call.
pastu cakap nak bagitaw something tapi jangan terkejut.aku dah takot dah dengar dia cakap macam tu.
lepas tu dia bgtaw yang pak njang aku meninggal pagi tadi.sebab apa aku pun xsure sebab semua orang masing2 tengah busy.tapi mak aku sempat bgataw jadi masa dia pergi hantar kuih kat hospital,kuih yang mak njang aku buat.kak2 aku semua nak balik kampung tengok.aku memang xdapat la,nanti malam bawu sampai,dah xsempat.lagipun kerja bertimbun. T_T.time present tadi pun mata aku dah merah,tapi kena tahan jugak,group aku dahla 3 orang sja,.

dulu aku selalu gaduh dengan dia.memang aku ada benci dia dulu sebab dia suka usik2 aku sampai ada satu masa tu aku xtahan,aku lawan balik.macam2 aku kata kat dia.masa hari raya,aku xbalik umah tok aku sebab xnak jumpa dia.bila dia datang rumah aku,mesti aku lari keluar dari rumah lepas tu tunggu dia balik.
tapi lama2 aku dah ok dengan dia.aku dah salam dengan dia semua.
aku harap dia dah maafkan aku,aku pun dah maafkan dia.xtahu la macam mana lepas ni sebab dia yang dok buat bendang yang wan tinggal,dok hantar tok pergi hospital,memang kalau dia xdak susahla kiranya.
tapi dah sampai ajal dia.Allah lagi sayang dia.
aku harap dia ditempatkan di kalangan hamba2 Allah yang beriman.

al-fatihah.

2 comments:

a's said...

innalillahi wainna ilahi roji'un..
Semoga roh beliau dicucuri rahmat

man yusoef said...

al-fatihah utk arwah. smoga dia ditempatkan dlm kalangan org yg soleh