January 15, 2011

mereka buat saya gembira dan ketawa.

♥ sesudah makan tengahari,duduk2 jap.aku nampak sorang budak laki nih.2tahun camtu kot umur dia.aku dok tengok gelagat dia.mak dia biar dia makan sendiri.then da sudah makan tu,dia nak minum air,mak dia dah asingkan air untuk dia dalam gelas panjang.awal tu dia guna sudu nak minum tapi susah kot,sikit ja yang dapat masuk mulut,terus dia teguk.lepas tu dia try lagi guna sudu,still xpuas hati,dia teguk pulak.tetiba abang dia jatuh kerusi,budak ni boleh gelak punya la besar tapi still khusyuk dok settlekan air dengan sudu dia tu.haha.u r so cute.love ur laugh.

♥ aku dengan roomate aku pergi Giant sebab aku ada nak beli stock barang2 yang nak habis.tapi bibie nak amik duet dulu.so kami singgah atm jap.boleh x,bila sampai situ,ada sorang budak pmpuan yang sangatlah comel,rasanya anak mat saleh kot,tengah berdiri atas kerusi pastu dok tekan2 mesin atm tu.kera aku gelak ja kat situ,tapi sebab nak cepat,aku nak angkat la budak tu,baik2 ja kami ckap dengan dia,dwi-bahasa,haha.tapi dia xmau and still nak tekan2.time nak angkat tu,dia tetiba duduk atas kerusi tu.aku cepat2 la suruh bibie gna mesin tu before dia nangis or jadi apa2.dah nak settle semua tu,budak tu lari,aku ingat dia nak pergi kat parents dia,tapi dia pergi main kerusi kat kedai lain pulak.aish,budak ni,haha.nwy, thanks for the moment.

♥ dah sudah beli barang,aku nak beli cool blog,sebab sem ni belum bli lagi.hak2.dah order tu,datangla sorang makcik dengan dua orang anak dia.sorang laki and sorang perempuan.kecik2 lagi anak dia.and of course cute!this is their conversation :

abang : ika nak yang mana?yang ni ada,yang ni ada,yang ni ada..(sambil tunjuk2 gambar kat situ)abang nak yang niii..


adik : ika nak yang abang..


abang : ala,ika ambil la yang ni..(tunjuk flvour lain)yang ni sedap,yang ni sedap..


adik : ika nak yang abang..


mak :  "abang ambil la yang ni,bagi adik yang tadi tu"
 
abang : xnak..bagi ika la yang tu..

mak : ika ambil yang ni ye,bagi abang yang tu,yang ni pun sedap..


adik : ok..

walaupun abang xnak bagi apa yang dia nak,but i can see how care and kind he is towards his sister.like!



*banyak pulak budak2 buat aku gelak hari ni,aku patot dapatkan budak untuk happykan aku tiap2 hari ka?wow.



No comments: