January 23, 2011

:: pendermaan organ ::

assalamualaikum..

dah lama xpost entri.xda mood and xtaw nak post apa.
tetiba nak share something yang baru aku taw sikit2 tadi petang.
aku bawak rumate aku pergi derma darah.aku xderma kali ni atas sebab2 tertentu.uhuk2.
tapi bila aku duduk dekat situ saja2,ada yang dok jaga kauter tu promote kat aku untuk isi Borang Pendaftaran Pengikrar Penderma Organ.bila aku dengar derma organ,terus kecut perut.haha.
tapi lepas dia explain kat aku,baru aku berani sikit.
pendermaan organ hanya akan berlaku bila kita mati otak ja taw.means, tiada pengedaran darah dan oksigen ke otak yang menyebabkan keseluruhan otak tidak lagi berfungsi.
derma organ ni harus dalam Islam,dan juga digalakkan oleh agama lain.
so,xberdosa taw.
kalau dah daftar,jangan lupa bagitaw family sebab in case jadi apa2,organ kita tak terus diambil.
pihak berkaitan akan mintak kebenaran family dulu.
so,kalau dah explain dan bagitaw awal2,xdala terkejut and kecoh2 nati.
tu ja kot setakat ni. :)
jom daftar !

dermalah organ demi sebuah kehidupan.


No comments: