July 24, 2010

+-x=+-x

aloha!
aku macam rajin update blog ni ja kan?orang selalu cakap,awal2 rajin la.nanti2 tinggal camtu ja.insyaAllah aku tak buat macam tu.
for this entry,aku nak cakap about what happened yesterday.
semalam hari makan seduniakah??aku asyik makan non-stop kot.dwet abey macam tu ja.then nanti bising dok fikir kenapa duit habis cepat sangat.nasib baik aku ada kelas pagi,so aku tak sempat la na mkn apa2 untuk breakfast.biasala,kelas pukul 8,7:15 baru nak bangun.then siap sume,kul 7:50 baru nak bertolak.but you know what,kelas pagi tu cancel.last minute baru tawu.apa lagi nak buat,takkan nak tido balik.percentage nak jaga tu mmg tipis gila la.baek jangan!MENU aku untuk hari ni--->

lunch: nasi+daging masak kicap+ayam masak blackpepper+sambal belacan+ulam raja+air jagung
petang :bubur nasi
dinner :nasi+tomyam+kailan goreng ikan masin+kerabu sotong+kerang bakar+teh0limau
supper :twiggies!

waa...tak lama lagi aku akan gem00k semula!tamau2,huhu.fadila,kawal sikit nafsu makan tu ye..

yang dinner tadi tu,kami(aku,bibie,kiki,az) g makan kat sri putri..sesaja ja..az nak makan seafood,then bb plak nak tomyam.kat situ la kot yang ok.aku ikut ja,xkisah bab2 makan ni,on ja,haha.tapi tqa xda.. :(
feel sorry for tqa because tak ikut dia join KAR(Kursus Asas Rekreasi).dia xda geng.Sori tqa.kami pun xg hantar ko kan.maaf,ampun..btw,tqa,sometimes,can you please tell us if you have any problem..?most of the times,we can see you have problems but you just like to say "nothing".sharing is caring kan.ehehe.sesekali share la,ringan sikit kepala tu. ^_^

besides,malam ni aku dapat nasihat yang sangat berguna dari ex-roommate aku masa aku study kat MJSC BESERI dulu.Nurul Isdiyantie Ilias!!sayang yanti sangat2.dia bley detect yang aku ni tengah fikir something.and dia tawu apakah "something" tu.macam2 dia pesan kat aku.

-ila jangan la fikir sangat semua tu,study dulu rajin2.jodoh semua tu Allah dah tentukan.nanti dah tiba masa,ada la ila.

-jangan tinggal solat taw ila
-ma'thurat selalu la baca,jangan tinggal jugak
-selalu la solat sunat tengah malam
-qiamullail..
-ila dok pikir semua tu,maknanya ila jauh la dengan Allah.ila kena la cinta and dekat dengan Allah dulu.

baik kan kawan aku.yang laen pun baek jugak!hik2.yanti pun pesan,yang aku kena la happy and let go semua ni.semua ni jadi,maksudnya aku tak ada jodoh dengan orang tu.dia tengok orang tu bahagia ja dengan orang lain tapi takkan aku nak menzalimi diri aku sendiri.thanks alot yantie!loves u so much syg!aku rindukan kehidupan aku di maktab yang tidak dihinggapi masalah LELAKI,hidup aku happy dan boleh dikatakan success walaupun terasa macam dibenci orang sekeliling.auratku terjaga,solatku terjaga,amalan2 sunatku terjaga,peljaranku terjaga.
deep,from the bottom of my heart,aku memang ingin sngat nak berubah tapi aku perlukan pembimbing dan hidayah.aku tak mahu semua tu sementara ja@hangat2 tahi ayam.DOAKAN aku.salam..tata!

No comments: