July 27, 2010

--->nisfu Syaaban

salam..
hari ni nisfu Syaaban.mesti semua umat Islam taw kan?hope so la.15 Syaaban.selalunya hari ni orang puasa sebab disunatkan.tapi aku xboleh!huhu.sedih sangat.terlepas macam-macam.walaupun bila-bila masa ja aku bley mintak doa and solat mintak ampun semua tu,tapi xsama.faham x.Ya Allah,aku teringin sangat nak berubah,jadi hambaMu yang betul-betul beriman,tapi hidayah bukan milik aku sekarang.i am waiting for that day.insyaAllah.hari ni aku asyik nangis,aku pun xtawu knpa.rasa berdosa sangat.aku nak sangat dosa aku diampunkan.aku menyesal dengan apa yang aku dah buat sebelum ni.memang aku bukan budak baik,aku banyak dosa.semua sebab aku xpikir panjang.aku biar syaitan hasut aku.YA ALLAHaku harap,buku baru aku ni akan penuh dengan amal ibadat dan kebaikan.amin.dan aku mintak dikuatkan iman dan dijauhkan dari segala kejahatan.ni ada sikit kata2.aku copy kat fb,kredit to Raja Lalat Syamsul

Disamping memohon doa, umat Islam juga digalakkan untuk bertaubat dan
memohon keampunan di atas keterlanjuran mereka dalam bulan ini. Rasul
S.A.W bersabda bermaksud, Apabila tiba malam nisfu Syaaban, telah datang
malaikat Jibril lalu berkata, pada malam ini, pintu-pintu langit dan
...pintu-pintu rahmat dibuka. Maka dirikanlah solat dan pohonlah doa,
sesungguhnya pada malam itu telah dibuka 300 pintu rahmat. Maka Allah
mengampuni orang-orang yang tidak menyekutuiNya kecuali ahli sihir dan
dukun, orang yang bermusuhan, peminum arak, pezina, orang yang memakan
riba�, orang yang derhaka kepada ibubapanya, orang yang suka mengadu
domba atau batu api, dan orang yang memutuskan persaudaraan.
Sesungguhnya mereka itu tidak akan diampun sehinggalah mereka
benar-benar bertaubat dan tidak akan mengulanginya.

p/s: hati ini inginkan ketenangan~


No comments: