July 26, 2010

unplanned!

hye!

ni kes hari ahad lepas nih(kelmarin ja!).wuaa..kul7lbey da kna bgn!hari ni hari cuti la..selalunya bangun lewat sikit ya.semalam pun tidur lewat kot.tidur lebih kurang 4 jam saja.mana cukup..*gedik tidur lewat sangat.
ok,mesti ada sebab aku bangun awal kan.actually, kami(aku,bibie,kikie,az) nak kena g ceramah.tajuknya "KENALI DIRI MANTAPKAN JIWA".sepatutnya tiny pun ikut skali tapi dia baru dapat niece!aisyah humaira.cantik kan nama 2.so,dia kena g seremban.ha,back to the story,penceramah ni penulis buku "aku terima nikahnya" tu.famous jugak la penceramah ni.kenal x??kenal x??aku dah beli 3 buah buku dia,tapi belikan untuk orang,aku buat hantaran,sweet ja rasa.haha.perasan.1 lagi tajuk buku dia "murabbi cinta" and the last one aku xingat la tajuk dia.teringin nak baca tapi belum sempat nak beli untuk diri sndiri.huhu.*xda duit.after siap-siap,kami bertolak dalam pukul 8 macam tu.then,bila sampai,xnampak pun macam students yang pergi kat situ taw.yang ada,puan-puan yang umur dalam lingkungan 30-40 tahun.semuanya berbaju kurung and bertudung labuh!malu la kami!dahla kami ja macam student n pakai seluar,macam xsopan ja.kami semua dah macam dilema dah.bukan macam,memang dilema la.pikir punya pikir,we decided to skip that talk.huhu.before bertolak tadi,kami dah beli breakfast kat minimart bawah blok ni.ibie ajak g makan kat tasik.so,kan da xjadi dengar ceramah,baik kami g situ.kami lepak-lepak,makan-makan,cakap-cakap.lepas tu terpikir pulak nak buat apa pasni.aku ajak kikie memasak!kikie n yang lain-lain setuju!g pasar jom!



kat tasik!bb yg t8 dis pic!bb ada kat mata kami taw.

after dah beli semua barang-barang kat pasar basah,ap lagi,kami bertolak balik la,masak-masak time!menu-menu:nasi +siakap 3rasa+kailan goreng ikan masin+telur dadar.although dengar cam biasa-biasa ja,tapi wow!hik2.kiki la main chef,kami tolong-tolong je.uhuk2.ni antara bahan-bahan and pic ketika memasak ya:-













malas plak nak upload gambar banyak-banyak.huhu.dah sudah masak and makan-makan semua,ha,lupa nak puji lagi.memang sedapla!memang kenyang.*padahal aku memang pelahap.tidaklah seperfect masakna ibu,dan tidaklah sesedap makan di restoran2 tapi just nice!wala!lepas makan agak-agak nak watpa??haha,tido la kan.out of the blue!tqa texted me and told me to ask other src members(my coursemate actually) who did not join KAR to go to campsite because Teva asked to.



ingatkan ramai la kan nak g,last-last,aku,bibie and kikie ja.macam biasa,kami dilema lagi,nak masuk campsite or not.then amik keputusan nak masuk.kami jumpa Teva!hehe.dia baik ngan kami,ngan semua orang,so aku macam xsegan sangat dengan dia.dulu naik basikal pusing utm sesame.sweet memory.you know what,teva dahla datang dari kelantan,dia bawak durian seguni kot.aku xsuka sangat tapi aku try jugak sebab nampak orang lain makan macam sedap.haha.not bad la.kelantan mari.aku ngan bibie ni macam segan sikit kat situ sebab kami macam menyibuk and xdapat nak tolong apa-apa sangat.tapi kami dapat tolong gak kejap.jaga checkpoint untuk orientaring!heheh.xdala macam patung sangat.duduk tengok ja.time tu belum solat,so kami dapat tolong kejap ja.better than never right?best jugak dapat jumpa n join mereka for a while.hik2.
dah sampai bilik!!!apa lagi.aktiviti lain la pulak.wuaaa,a tiring day..but interesting!

c yarh!

No comments: