July 6, 2011

Wednesday info ♥

assalamualaikum..


last friday,GM CCM,En Mukri Harun bagi ucapan untuk pelancaran program TRANSFORMASI di CCM Pasir Gudang. program ni dilancarkan di semua anak syarikat Kumpulan CCM,
anyone that makes transformation based on the criterias made will be given a "SMILE award".bukan senyum taw. tapi small[SM] miracle[ILE]. comel !

beliau ada bagi satu contoh yang berlaku in realiti.beliau cerita bagaimana pimpinan presiden Tunisia digulingkan.everything starts just because of something simple.
aku pun baru dapat tahu,sebab level budaya membaca dalam diri aku ni masih LOW.sobs!
jom dengar berita dunia,ngeh2

ada sorang lelaki bujang di tunisia yang hanya menyara diri dengan jual buah2 dekat tepi jalan macam tu la kot,guna troli saja tapi dia selalu kena ganggu dengan pihak berkuasa yang selalu minta bayaran mcam tu la,setiap kali dia berniaga dia kena kacau.lepas tu dia ada buat aduan,banyak kali maybe,adu adu adu dan adu tapi nothing happen.xda apa yang berubah walaupun dah banyak kali dia buat aduan.satu hari,dia dah xtahan,bila ada orang datang lagi,dia ambil petrol dan bakar diri dia sendiri.akibat tindakan dia tu,orang ramai jadi marah dengan pmimpin negara tu sebab tak hiraukan rakyat.
effectnya, pemimpin tu digulingkan.end of life of that guy started everything in that country.

what a simple reason kan.itulah pentingnya adil dan prihatin.and of course pentingnya untuk kita TRANSFORM to something better :)

p/s : kadang2 rasa malaysia ni menakutkan pulak sbb lately dengar macam2 benda yang ke arah perpecahan.peace Malaysia !
 i lost something............ T_T




google




IT's WATER SPLASH OUT TIME!!!!!
coming soon

2 comments:

Aqilah Nur said...

hari2 ada je org bunuh diri. haih dunia..

iela_fadila alias said...

tu la,penuh dgn scary news ja.
hope malaysia stay aman ja.
malaysia darul aman :P