June 11, 2011

An account teacher for my lil sis

FINALLY aku dapat cari cikgu tuition untuk my lil sis,farahani.
she will be sitting for SPM this year.
she changed alot.alhamdulillah,sampai aku pun semangat nak cari orang boleh ajar dia
masa cuti kejap kat rumah haritu,aku ada ajar sikit tapi aku ni lagi la kurang pasal ilmu akaun ni.
dulu masa form 1-3 eh,xsure la aku,kemahiran hidup yang elektif punya aku dapat akaun & perdagangan.
tapi dalam kelas,1 apa pun aku xfaham,sumpah.kalau kena tnya,senyum ja aku mampu buat.
sampai la nak masuk minggu exam PMR lagi brpa hari tah,
aku dengan farah g menuntut kat sorg cikgu akaun masa aku dekat SMKJ dulu.
cikgu ni ajar kelas lain,ibu farah minx tolong dia sebab farah pun sama macam aku,xfaham.
sebab kami memang selalu main2 kat belakang.kantoi.
tapi klu concentrate pun aku xfaham jugak.
sampai 1 hari tu aku terkena dengan cikgu akaun aku masa tengah gelak2

"10kilo kapas dengan 10kilo batu yang mana lagi berat"

"emm,kapas laa..."tengah gelabah2,xsempat pk,terus jawab

pandai sangat,padan muka,kena gelak ngan 1 kelas.malu xyah dok habaq
alhamdulillah la,last minute aku bljr dengan farah kat cikgu lain tu,terus faham n boleh jawab exam
adik aku ni pun sama kes dengan aku kot,cikgu ajar ramai2,susahla nak cikgu concentrate kat dia ja
kena cari yang untuk ajar dia sorg ja.
basic pun ok la,bg dia nmpak sikit2,
sebelum ni dia ada belajatr dengan org lain tapi stop aku pun xsure sangt sbb apa.
nasib baik fyd sanggup tolong,THANKS FYD!!

nanti kalau dia melampau marah ja dia taw
kalau dia dok mengelamun,tegur ja taw
jangan stres2,hehe,ajar ja yang mana fyd ingat n taw eh

nyoq tu nanti kami bgtaw mak, :D

yang PALING KIRI.

p/s : hepy bufday to someone.semoga Allah memberkati hidup kamu dan bahagia disamping orang tersayang :) amin



No comments: