February 11, 2011

january '11 and february '11 events

assalamualaikum



wah,da lama tak menaip entry2 nih suma.masa cuti CNY memang xdapatlah sebab aku memang xdapat online langsung.thats whylah terkumpul benda2 yang aku nak cita kat blog nih.tu yang title jadi "january '11 and february '11 events".haha.
pic masa kat puncak yang sangatlah sejuk sampai gigil2+hujan_pic dari faris 

ni group member aku.nice group.fahmi,pak an,aku,huda,sha,teva(not in pic)_pic dari fb huda

ok,start dengan sebelum cuti,aku pergi hiking lagi.29-31 jan..dulu ada cakap dah,gunung BB maybe yang last tapi aku naik lagi kali ni sebab ni ika punya prog,naksupport kawan2,hehe.awal2 dia dengan tqa dah assign aku jadi treasurer sebab nak bagi aku xley lari.dush3.jahat bangat nih.
XPDC LELW memang a moment to remember.pandai ika pilih tagline.
moment2 yg aku dapat -
  #tempat tu macam lautan pacat,aku kena 4pacat tapi semuapacat tu xsempat nak cium kulit aku dan jadikan aku penderma.haha.kesian org lain,pacat tu suka hati ja jelajah mna2 dy suka.euww
#kaki aku terseliuh dengan teruknya.1st time.sgt mental.sekarang pun xok lagi
#angin tetiba jadi kuat gila,memng scary jalan between pokok yg goyang2.lagi 1,kalau aku jalan cepat 10saat kot,kepala aku mesti kena hentam dgn kulit pokok yg sgt besar+keras.alhamdulillah selamat
#1st tym night walk kat gunung.nasib baik tqa ada bagi headlamp dy kat aku.kalu x memang susah.
#dua hari hiking dalam hujan.hari last nak trun ja xujan tapi track sgt licin dan tanah lembik,siap boleh slide
#tidur 5 orang dalam khemah,sgttlah sempit,tapi yg tu ok lagi.yg teroknya,basah2 sbb air masuk,+akar jadi bantal pelok aku.

1 feb aku balik rumah kak aku dekat Klang.xdapat nak pergi sungai buloh jumpa batrisya sebab dah lewat,kak aku nak kerja besoknya.aku xbalik kedah sebab ada plan dengan kawan2.baru ja balik kedah so aku xkisah sangat,kalu x,jangan harap nak kacau cuti aku,heheh.malam tu aku mula gatal2 tangan dengan kaki sebab kena gigit agas kat gunung.lambatnya kulit aku respond.yang lain,balik tu dah gatal2.
besoknya kak aku bawak pergi klinik,aku kena inject,so that aku xgaru2.dapat lagi ubat2 lain,total payment=RM55.mak aii..habisla duit aku tapi nasib baik free sbb guna kak aku pnya resit apa tah,ada kaitan ngan cmpony dia kerja.selamat duit aku.
petang tu bertolak pergi rumah kak aku yg dekat sg buloh pulak,kak aku semua nak balik kampung sbb cuti lama.maknanya aku tinggal sorang2 la dekat rumah tu.abang ipar aku bagi task bagi ayam2 dia makan.termasuklah ayam yng menetas dlm incubator.sangatlah sensitif sampai ada yang mati sbb aku lambat bagi makan.maaf.huhu

3feb,aku keluar dengan beliau.beliau xnak bagitawu nak pergi mana.last2,sampai 1 tempat cam hutan gak la,haha.aku xpernah taw pun tempat tu.1st time jejak kai kat situ.Taman Pertanian Malaysia,Shah Alam aka bukit cahaya.menarik la tempat tu.kami naik basikal,kena sewa taw.bas mini pun ada dlm tu,nak jalan pun boleh.sakit kaki yang naik gunung pun xok lagi,tapi beliau nak jugak,so aku ikut jela.xsempat nak jelajah semua,sbb xlarat nak kayuh naik bukit+ tmpat tu tutup awal.






lepas tu kami pergi sunway pyramid.pergi jalan2 situ.sebenarnya dulu aku pernah bgtaw beliau aku nak main ice-skating,tu yg beliau bawak pgi sana.tapi masing2 xpro,so we decided not to try yet.nanti habis basah2 bontot.haha.makan2,jalan2 dan ops! terbeli handbag sebab ada diskaun 70% kat 1 boutique tu.hehe.snap2 pic,baru ingat nak jalan2 amik gmbar lagi tapi beteri cam da habis.uhu.sebelum balik rumah,kami singgah carrefour,wah,xsangka beliau akan beli benda itu.hehe.
4feb hari penting aku,that night i'm with him.so pastilah beliau orang first yang wish.like !
love you ! terima kasih jugak kat kawan2 lain yang call dan mesej saya,hehe,sayang anda semua !

4hb petang aku bertolak pergi temerloh.rumah sakinah.beliau hantarkan aku pergi klang sentral.sapa lagi nak hantar,maaf menusahkan :(.singgah tesco nak beli hadiah kat bibie tapi xjumpa :(.6.30 naik bas,sedih sbb berbulan lagi baru dapat spend time lagi,:((.gonna miss u a ot.for sure.
terima kasih untuk hadiah hand made tu.really appreciate it.susah2 buatkan.u gave me something which means a lot to you.takot nak guna.huhu
sayang awak bnyak !

samapi rumah sakinah around 9lebey mcm tu.lepas  tu tunggu bb,tqa n az pulak.dari jb.kami pergi jalan2 kat kuantan.wah3,mereka bershopping.sedihnya aku xdapat beli apa.niat hati nak cari ksut tapi xjumpa yang menarik hati.eh,satu lagi,santapan masa dekat rumah sakinah memang 'wow' la,hehe.nasi lemak aneka lauk,nasi dagang,tomyam sedap,ikan paatin ofkos ada.. :)
 terima kasih sakinah &family. :)




dlm train.terpisah.panas..ngantuk
6hb kami bertolak balik jb naik tern.wah,ni 1 lagi experience xley nak lupa.tren tu sangatlah panas dan sangatlah lama.tapi alhamdulillah kami ada tiket untuk balik.kalu naik bas pun nesti lagi lama sebab jam yang semua org cakap tu.(sibuk jalan2 sampai xambi gambar semua sekali :( )

bila dah sampai utm,kepala pun mulalah ting-tong.tegang.macam2 kerja pulak.nak mengamok.tapi salah diri sendiri jugak.xplan betol2.alhamdulillah ada yang dah settle.tapi aku still tenson dengan benda2 mendatang nih.ya Allah,kuatkan aku.


No comments: