May 25, 2012

diarrhea yang melampau

assalamualaikum

finally cerita pasal aku punya diarrhea tercatat jugak kat sini. dalam masa xsampai sebulan, aku terkena cirit birit  2x. ya Allah, xboleh nak describe macam mana aku rasa, samala bila senggugut. sakit yang amat.

1st aku kena masa dekat bandung. aku ada tersalah makan atau minum kot. aku xsure sangat tapi aku sorang ja yang terkena. bernasib baik sebab dah hari hujung2 aku terkena tapi memang xbestla, nak jalan pun kena fikir kalau nak membuang tetiba nanti cemana. kat atas flight nanti cemana. sampai stress. dah balik msia pun sambung sakit. nak pergi jalan2 pun perlu cari tempat yang ada toilet so that bila rasa boleh cepat2 g toilet. macam2 ubat aku ambil2 mmg xdak effect. seminggu tanggung semua tu.
ubat inbo, ubat msia,ubat klinik u, smua aku ambil. last2 aku g klinik luar, dr ckp aku gastrik. lepas aku ambil ubat tu for few days, alhamdulillah sihat.

and now. aku terkena lagi. ni lagi dasyat dan tetiba. dalam pukul11 pg smlm,lepas breakfast, aku sakit perut. bila dah balik tpilet, perut aku pedih gila sampai dah tahan, aku decide g klinik u.sblm g klinik, aku muntah.dah smpai klinik, aku crit lai then muntah lagi sementara nak tggu giliran.aku request dr nurul sbb puas hati dgn layanan dia. dia cakap aku kena masuk air sbb aku xboleh mnum air, nnti aku muntah lagi.kena masuk air 2botol. aku stay dekat ward dari pukul12-5.dapat mc dua hari.kena pantang makan.
time tgh masuk air tu pun kena makan ubat jugak. 2x sbb 1st mkn aku muntah keluar balik smua ubat pastu makan lagi, muntah lagi.

buat masa sekarang aku rasa aku dah better sebab weekend ni ada dua kenduri kahwin nak kena attend. sabtu dan ahad. aku dah terbayang makanan sedap2, janganlah buat hal lagiii T_T
semoga sakit aku ni adalah kifarah dosa, dapatlah kurangkan dosa2 aku, amin..


2 comments:

Izyan Balqis said...

sememangnya tu adalah gastrik tapi tahap gastrik yang kritikal, better jaga makan betol2...penah ada kawan yang meninggal sebab gstrik...

so, plis take cre urself ok iela! *this is a warning~ hehe

bye!

iela_fadila alias said...

uwaaaaa. cuaknya. :(
tengs izyan for da info,huu