February 28, 2012

12 ♥ 02 ♥ 12 : bertandang

assalamualaikum

tarikh kat atas tu pun special sebab ada orang datang bertandang. bukan datang bertandang yang kahwin2 tu la yang pastinya. tapi tuan punya lolo datang kedah for the first time. dia dah datang few days awal atas sebab kena hantar kerja dekat kedah tapi sekejap ja. at first, dia sendiri xtahu kena hantar dekat mana.last2, stay dekat sungai petani which is sejam lebih jugak kalau dari tempat aku.

makanya, xmenyimpan hasrat la nak ketemu. aku xpernah drive sampai ke sungai petani dan dah lama xpergi sana pun,lalu masa naik bas balik kedah ada la. kecewa la jugak sikit2,haha. out of the blue, hari ahad tu dia cakap he's coming to my place. biar betul budak ni. dahla first time datang kedah,transport pun xdak. rupanya dia dah intvw kawan dia macam mana nak datang tempat aku dengan naik bas.

bila dia sampai steyen bas, aku hantar mak dulu pergi rumah mak njang,xjauh pun dah dengan stesyen bas, then jemput dia. its like a dream bila dia ada depan aku, dekat kedah pulak tu. tuan lolo kena paksa drive sebab aku memang xsuka drive,kalau passenger dia opposite jantina dengan aku.tapi kesiannya aku dekat dia sebab asik termati enjin saja kalau berhenti,hhehe. sorila, sebab sesapa yg xpernah drive kereta abah aku, awal2 mmg akan mati enjin. maacam aku dulu, wajib setiap traffic light, mati enjin,haha. jadi terpaksala aku buang ketepi ketidakselesaan aku tu .

menjadi kerisauan aku jugak, bila aku blurr xtaw nak bawak dia jalan ke mana. aku xtaw apa tempat yang best. mana 1 yang patut bawak. kedah panas masa tu, mmg xla kalau nak pilih menara segala tu. sebelum start jalan, aku bawak dia lunch dulu. surprisingly,spnjg aku kenal dia,xpernah dia kenyang dgn seketul ayam,tetiba hari tuuu.haha.

guess what ! finally aku decide nak bawak dia pergi muzium padi. aku pun memang teringin nak pergi lama dah tapi xtaw nak ajak sapa, so deal ! hehe. cantik lukisan dalam muzium tu.lama kami kat sana. aku asyik tergelak sebab xpasal2 melawat muzium.nak pergi tmn rekreasi gunung keriang tapi cncel sbb lalu situ mcm xbest ja. lepastu aku bawak dia g 1 mall kat jitra then bawak jalan g tasik darulaman. lepastu aku hantar dia kat stesyen bas, ambil bas balik sungai petani. how fast masa berjalan.

tumblr


# although we spent only few hours, and the places we went is just like main hentam saja, but we had a good and quality time together and we enjoyed ! ;)

# the funny part is, terpaksa guna gps untuk bergerak masa awal2 tu sebab aku xtaw jalan. HAHA.nasib baik orang tu guna estuuuu sII kan !untunglaa ;P memang bab2 jalan aku lemah banyak.mengaku.. :(

# i got 1 more birthday present ! arigato

No comments: